Nokia 5130 zwart, blauw

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Nokia 5130 zwart, blauw op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Roco1 14-12-2009
Geschreven voor: Nokia 5130 zwart, blauw

lekker toestel, en handig in gebruik.
Echter......de unlockcode die ik kocht bij KPN werkte niet. de volgende ook niet !
daarop was het toestel geblokkeerd en kon ik het weggooien.(=opsturen)
Het nieuwe vervangende toestel reageert ook niet op de verkregen unlockcode......
Volgens mij heeft KPN een groot probleem (in het verschiet) met dit type en hun unlockcodes !!
Denk erom...5 x verkeerde unlockcode en het toestel is geblokkeerd en kan niet meer gereset worden !!
Als het kpn al niet lukt, laat dan zeker een beunhaas er niet aan klooien zonder dat je zeker weet dat het lukt ! Een geblokkeerd toestel werkt wel met de originele sim, maar nooit meer met een ander, en je kunt het niet zien. Ook de melding is niet duidelijk voor de leek !

sjefke4 29-09-2009
Geschreven voor: Nokia 5130 zwart, blauw

Ook in de zonnesteekweken gekocht bij KPN, dus veel telefoon voor weinig geld.
Batterij gaat lang mee. Snelle telefoon, makkelijk te bedienen en erg goed geluid. Enige nadeel is de fm-radio.

lellebel 25-09-2009
Geschreven voor: Nokia 5130 zwart, blauw

Ik heb deze telefoon in de zonnesteekweken gekocht bij de primafoon en heb er daarom maar 64 euro voor betaald. Hij is echter niet simlockvrij maar ik had al een simkaart van kpn. Als je de nieuwe simkaart uit de doos ongebruikt naar kpn opstuurt krijg je ook nog eens binnen 1 week 25 euro beltegoed op je telefoon gezet. (je moet hier wel een declaratiekaartje voor in de winkel vragen en dit is ook buiten de zonnesteekweken)Zo is een prepaid telefoon wel heel aantrekkelijk. Nu de telefoon zelf. Ik vind het een mooie en makkelijk te bedienen telefoon, met veel functies die duidelijk en overzichtelijk zijn. Vooral muziek luisteren vind ik erg goed met duidelijk geluid wat ook erg hard kan. De bijgeleverde oortjes zijn ook goed, de antenne voor fm radio is niet zo goed. Het kraakt erg veel en is niet goed te volgen. Als je hem dus voor de fm radio koopt kom je bedrogen uit maar dat is ook echt het enige minpuntje. Ik vind dat ik hem nog niet lang genoeg heb om over de degelijkheid te kunnen oordelen.

Freya 03-08-2009
Geschreven voor: Nokia 5130 zwart, blauw

Ik heb hem ondertussen al bijna een maand en ik vind het zeer handige gsm. De batterij gaat vrij lang mee tegenover mijn vorige en het geluidskwaliteit is ook zeer goed en kan zeer hard gaan.

JurgenJ 25-07-2009
Geschreven voor: Nokia 5130 zwart, blauw

Ik heb hem vanmiddag zelf gekocht, en ben er erg blij mee.

Ik heb hem voor €85,- gekocht bij BelCompany, en heb er zelf een Debitel kaartje in gedaan.

Geluidskwaliteit is erg goed, en hij is ook lekker snel! :-)

Ik raad aan hem te kopen!

kev97 12-07-2009
Geschreven voor: Nokia 5130 zwart, blauw

Ik heb deze telefoon nu een paar dagen en heb deze bij T-mobile gekocht.
Opzich een heel erg fijne goe uitziende telefoon, en die lichtlampjes die schijnen en knipperen tijdens een lied afgespeeld word zijn ook erg leuk.
Het enige probleem is dat mijn batterij meteen de eerste keer al heel erg snel leeg was.
Ik heb namelijk het iedee dat ze mij de vekeerde batterij mee gegeven hebben.
Verder een fijne telefoon, en ik raad jullie aan om hem te kopen.

lowedus 26-05-2009
Geschreven voor: Nokia 5130 zwart, blauw

ik heb dit toestel een maand in bezit em bevalt me goed. zeker voor de lage prijs (90,-bij de makro)Met de 2 gb, muziek knoppen en sterke boxen maken deze muziek telefoon waar, waar hij voor staat. de boxen geven hoge kwaliteit geluid alleen jammer dat het laagste geluidsniveau toch redelijk hard is. om de boxen zachtjes te zetten moet je met de equalizer rotzooien, niet moeilijk maar kost je de eerste keer wel wat tijd om uit te vogelen. maar als je de equalizer eenmal onder de knie hebt kan je het geluid ook zodanig perfectioneren dat menig familie lid dacht dat ik dure boxen had aangeschaft. verder een prachtigige vorgeving. ook de camera levert redelijke foto's, ik had eerlijkgezegd minder verwacht van deze 2.0 megapixel camera. verder staat er veel muziek,thema's,en tonen standaard op. wel een beetje irritand maar makkelijk te verwijderen. een minpunt is zeker dat als je een map wilt legen dat je eerst alles moet markeren en dan pas alles kan verwijderen in een keer.

Johan2 17-05-2009
Geschreven voor: Nokia 5130 zwart, blauw

Ik heb deze mobiel nu bijna een week en hij bevalt me goed. In de winkel twijfelde ik nog even tussen de blauwe en de rode, maar de rode is toch een stuk mooier, vind ik.

Eenmaal thuis ging ik hem uitpakken. Ik moest de batterij en simkaart erin doen, dus het klepje moest eraf. Dit ging met erg veel moeite, maar ik kreeg hem er af. Ik vind het zelf wel prettig als het wat lastiger gaat, omdat je dan niet het gevoel hebt een telefoon in je handen te hebben die uit losse onderdelen bestaat.
Het klepje erop doen ging wel erg makkelijk.
Het toestel ligt lekker in de hand en voelt stevig aan. De toetsen zijn helemaal vlak, maar toch makkelijk in te drukken en je kan goed voelen welke toets je indrukt.

Aan de zijkanten zitten de knoppen voor de muziekspeler (doorspoelen/volgende nummer, terugspoelen/vorige nummer, play/pause, volume +, volume - en nog iets).
Deze knoppen kun je niet héél makkelijk indrukken, waardoor hij in je broek of tas niet zomaar muziek af zal beginnen te spelen. Pluspunt dus.
De telefoon heeft maar één speaker, op de achterkant, een beetje een rare plek voor een speaker, maar ondanks dat geeft hij erg goed geluid. De bijgeleverde oordopjes zijn erg zacht, dus ik raad aan om andere oordopjes te gebruiken, dan heb je echt geweldige muziekkwaliteit!

De fotocamera is een leuke toevoeging, maar geeft alleen mooie foto's in goed licht. De videocamera heb ik nog niet geprobeerd.

Het scherm is mooi groot en erg helder. Je hebt verschillende thema's waar je uit kunt kiezen.

Er zitten nog wat spelletjes en andere extra's op.

Bij het toestel zit een Micro SD-kaart van 2GB dus je kunt gelijk al je liedjes er op zetten via het bijgeleverde USB kabeltje.

Al met al een geweldige telefoon! Ik geef geen 10'en, want dan zou het toestel perfect zijn, maar het is zeker een geweldig toestel voor de prijs.